Kriebel kriebel....

16 december 2012 - Hoogeveen, Nederland

Hallo vriendelijke vrienden!

Nog minder dan 3 weken te gaan tot ik vertrek. (voor de mensen die het niet meer precies weten; op 3 januari vertrek ik)

Aan de ene kant; heerlijk! Maar een halve winter in Nederland, eindelijk de reis waar ik al zo lang zo hard voor werk, en eindelijk weer naar Afrika. Aan de andere kant; het wordt dan nu ook echt tijd om de laatste dingen hier te regelen, en de laatste puntjes op de i's te zetten, want jemig wat moet je toch een hoop doen om dit allemaal voor elkaar te krijgen zeg....

Inmiddels heb ik m'n eerste van vele malariatabletten gehad, en gelukkig nog steeds geen hallucinaties. Ik heb m'n internationaal rijbewijs op zak, m'n medisch paspoort is vol gestempeld, ik heb mijn verzekeringen ge-dubbel-checkt en m'n allereerste creditcard aangevraagd. (ik dacht altijd dat dat alleen voor rijke mensen was, weer een illusie armer...)

Ik kan inmiddels ook (met een klein beetje gepaste trots) vertellen dat het 'journalistje spelen' voor de Hoogeveensche Courant een feit is. Mijn eerste artikel met foto's heb ik inmiddels opgestuurd, en zoals het een echte journalist betaamd, ook teruggekregen-aangepast-en weer opgestuurd. Ik weet niet de exacte datum, maar ik vermoed dat het ergens deze week, of volgende week in de maandag of vrijdag krant zal staan (helaas niet de woensdagkrant die iedereen krijgt). Voor iedereen die nu denkt dat hij/zij mijn artikelen niet kan lezen omdat hij/zij geen abonnement van de HC heeft, geen probleem, nadat het in de krant heeft gestaan, zal ik de artikelen en foto's ook hier op mijn website publiceren....Vanaf nu zal ik elke maand vanuit Malawi een artikel schrijven met een stuk of 5 foto's erbij. Dus houd de krant in de gaten, en mocht je die niet hebben, check dan af en toe mijn website.

Nu ben ik vooral bezig met het afronden van allerlei dingen op m'n werk. Laatste lessen, laatste nakijkwerk, laatste cijfers invoeren en ook afscheid van veel lieve en leuke collega's en natuurlijk de leerlingen. Vooral de meiden uit klas 4 zijn erg enthousiast en laten me wel merken dat ze me gaan missen, en natuurlijk ga ik hen ook missen (gelukkig ben ik met hun diploma-uitreiking weer terug en dan ga ik zeker even kijken hoe het met ze is!). De komende week is mijn laatste week op m'n werk en daarna anderhalve week vakantie zodat ik nog even lekker met vrienden en familie kan zijn.

Verder ben ik samen met Martijn Bakker en zijn team van 'gezellige feesten' bezig om een benefietconcert te organiseren op 25 januari in het Podium in Hoogeveen. (waarvoor dank mensen!) Een deel van de opbrengst gaat naar mij en de LSPCA. Donderdag as. hebben we een overleg gepland staan waarop we eea. kort sluiten. Artiesten die voor een reiskostenvergoeding en een gehaktbal komen optreden zijn oa. MikeSoul, Andre Pronk, Rene Karst en Dries Roelvink. Naast de optredens van deze artiesten kan je op de avond zelf een donatie doen in de daarvoor bestemde potten/bussen en op een veiling allerlei leuke dingen bemachtigen. Kaarten kosten €11,50 en zijn bij mij te reserveren. (Na 3 januari bij Matthijs)

Verder wil ik ook dit keer weer een aantal mensen bedanken;

- Pap en mam. Bedankt voor jullie (ook financiele) steun! Love you!

- Frans en Ria. Voor jullie geldt precies dezelfde opmerking als voor mijn eigen ouders ;)

- Marian van Gogh (en man Bert). Mijn lieve collega. Bedankt dat ik altijd bij je terecht kan met vragen, opmerkingen en verhalen! En natuurlijk ook voor de sponsoring.

- Oom Hans, bedankt voor het mooie sponsorbedrag, en tot 30 december!

- Sem, maatje! Bedankt voor de mooie foto (die zeker mee gaat naar Malawi) en natuurlijk ook je financiele bijdrage.

- Angelique. (de beste en leukste kapster en lieve vriendin) Met blonde haartjes naar Afrika, en waarschijnlijk nog blonder terug. 14 juni zie ik je weer om 11.30, die afspraak staat vast :) Bedankt voor je bijdrage.

- De Hoogeveensche Courant. Bedankt voor het enthousiasme, en de kans die ik krijg om via deze krant mijn verhalen en belevingen de wereld in te schrijven. (Terwijl ik daar ook nog een kleine vergoeding voor krijg die ik zo goed kan gebruiken!)

Ik hoop dat ik niemand heb vergeten, als dat wel het geval is, hoor ik dat graag. Zoals te lezen is, komt de sponsoring een beetje op gang. (Maar ik ben nog steeds hard op zoek naar een beamer! dus HELP!) Maar uiteraard kan je nog steeds je bijdrage leveren op rekening nummer 8244219 t.n.v. B. Prij te Hoogeveen.

Voor iedereen die ik niet meer zie/spreek voor mijn vertrek; ik wens je heel prettige feestdagen en een heel gezond-gezellig-liefdevol en Afrikaans-relaxed 2013! Voor de anderen; tot 30 december op mijn verjaardags/afscheidsfeestje! Waarvoor ik nog een klein verzoekje heb; ik zou het erg leuk vinden om van mijn vrienden en familie een leuke/gekke/vrolijke/bijzondere foto te hebben om mee te nemen naar Malawi :) Dus als je een leuke foto hebt waar jij/jullie op staan, neem die mee, dan gaat ie in mijn fotoboekje en sla ik elke dag in Malawi een bladzijde om zodat er elke dag een andere vriend/vriendin/familielid me gezelschap houdt! Ik verheug me erop jullie nog even te zien en te spreken, tot snel!

Toedeledokie, liefs Bianc

1. Ria van dorst:
    Hoi bianca,
    wat een gezellig verhaal. Onze gift is je van harte gegund. En dat het begint te kriebelen begrijp ik best wel. Ik hoop voor jou dat dat half jaar je alles brengt wat je verwacht. Ik/wij leven vanuit het koude/kille hoogeveen met je mee. Liefs Ria
  2. Melanie:
    Hè Lieve Bianc!
    Ben heel blij voor je en gun het je enorm!!
    Wel ga ik je erg missen, maar het voordeel van weggaan ia dat het nog leuker is dat je terug komt!!
    Ik wens je alvast heel veel plezier, en natuurlijk succes!!
    Holle van oe!
  3. Marian van Gogh:
    17 december 2012
    Jeeminee, na het lezen van je bericht schrik ik helemaal wakker....jouw afscheid heb ik steeds naar voren geduwd (denk verdrongen..), maar 't is nu wel echt heul dichtbij. En met een brok in mijn keel en een traan op de wang is mijn aandacht voor jou eigenlijk zo gewoon, omdat je zo'n kanjer collega bent. Morgen gezellig koken, woensdag onze laatste gezamelijke pauzewacht en donderdag na 16.00 uur voor het laatst samen aan de koffie in de personeelskamer...En dan al je verhalen lezen en positieve signalen voor jou de kosmos in sturen....En TOT ZIENS natuurlijk. Joehoeoeoe...
    Knufs Marian:-) xxx
  4. Marijke:
    17 december 2012
    wat kan je leuk en spontaan schijven....
    die 3 weken zijn zo om...nog even met vrienden,familie en vriend genieten...en dan gaat je reis beginnen!
    spannend!!!

liefs, marijke
  5. Alberta:
    18 december 2012
    Hallo Bianca
    Ik heb jou mooie verhaal gelezen in de krant .
    En lees over vaccinaties ,daar ik zelf naar Zimbabwe reis en Malawi .Heb jij ook de stempel in het gele vaccinatie boekje staan voor Cholera ,want dat woordje miste ik bij jou verslag ,en is wel erg belangrijk .Je kan geweigerd worden .Het is maar een weetje ,ik wens jou veel plezier en blijf het verslag volgen .Groetjes
  6. Bianca:
    18 december 2012
    Leuke/lieve reacties van iedereen, super! Fijn om te lezen...

@Alberta: ik heb wel een stempel voor gele koorts ja, maar niet voor cholera, de arts van meditel heeft me daar ook niets over gezegd en ik kan ook niet vinden dat het zou moeten.... Wanneer reist u? En wie raadt u aan deze stempel te halen?
    Vr. Gr. Bianca
  7. Stefan Heleen en Mats:
    19 december 2012
    Lieve tante Bianca,

Wat een mooi verhaal!
    Mama leest alle verhalen die jij schrijft voor aan mij zodat ik je niet vergeet als je straks weg bent en alle foto's laat ze aan mij zien. Ik zal haar ook vragen of ze veel foto's van mij wil sturen naar jou zodat je ook mij niet kunt vergeten in die lange tijd dat je weg ben ;-) . Ik ga je missen hoor!
    Maar ik weet zeker dat ik je niet vergeet!

Dikke kus van Mats
  8. Danique Zuidema:
    20 december 2012
    Hallo mevrouw Prij.
    ik vind het erg jammer dat U weggaat, maar
    ik ben wel blij voor U.
    Ik wens U veel plezier in Afrika, ik zal U niet vergeten.

xx Danique zuidema h2a
  9. Alberta:
    22 december 2012
    Hallo Bianca .Ik laat mijn vaccinatie boekje altijd controleren bij mijn Arts in de Wielewaal ,maar ik moet de spuiten halen in de Weide apotheek ,en die zagen dat ik geen Cholera stempel had .Vraag er zelf naar anders moet je betalen voor informatie .In Zanzibar is hij echt verplicht ,sommige landen kunnen weigeren .Ik heb geen moeilijk heden gehad ,daar alles goed geregeld is .9 of 10 Maart ben ik bij Lake Malawi (Chitimba to Kande Beach ) Ik wens jou veel succes en plezier .Groetjes Alberta .