Tabletjes eten, tukjes doen, friends kijken en aansterken....

18 januari 2013 - Lilongwe, Malawi

Hallo,

Omdat veel mensen vragen hoe het met me is, zal ik ff een kort verhaaltje posten... Ik ben helaas nog niet beter. Ik had medicatie gehad tegen Giardia en die leek te helpen. Afgelopen dinsdag voelde ik me goed, dacht woensdag wel weer aan het werk te kunnen. Maar helaas ging het dinsdagnacht weer mis, zweten, misselijk, diarree en heel erge bubbels in mn buik. (ik wou op dat moment dat ik scheten kon laten op commando, maar  nee de lucht bleef binnen) Ik ben dus nog niet aan het werk gegaan. Richard is me komen opzoeken, en heeft nieuwe antibiotica voor me geregeld. Dit keer dezelfde als die Anne had gehad, en die haar van haar darmparasiet af had geholpen. De kans was namelijk best aanwezig zei hij, dat ik het van haar had over genomen. Ik ben nu op de helft van die kuur en het lijkt wel wat op te knappen. Vanmorgen werd ik fitter wakker, en vannacht heb ik niet zoveel last gehad van misselijkheid en de rest vd ongemakken. Ik heb dus goede hoop dat ik nu beter zal worden.

En dat mag ook wel, want gister had ik voor het eerst echt ff een dip. Na 2 weken hier, en bijna alleen maar klotendingen meegemaakt zag ik t ff wat somberder allemaal. Op een gegeven moment is dat nou eenmaal een beetje teveel allemaal, zeker als je alleen bent, en nog niet echt de leuke kant van je reis hebt kunnen bekijken! Dus het moet nu wel echt beter gaan worden. Ik ben hier niet gekomen om alleen maar ziek te zijn, en voor depressieve suicidale huisgenoten te zorgen! Gelukkig is daar dan meestal Matthijs of moeders die me ff opvrolijkt, dus ik kan er wel weer ff tegen nu, maar gegeven blijft; het moet nu wel echt beter gaan worden!

Gister kon ik ook nog eens de deur niet uit. Er waren demonstraties/rellen in de stad, tegen de president en de manier waarop zij met de economische situatie van Malawi om gaat. Veel sirenes gehoord de hele dag, maar gelukkig niks echt zo dichtbij dat ik moest vrezen voor wat dan ook. Het was een km of 4 hiervandaan.

Gister ook nog een paar goede gesprekken met Anne gehad. Ze wil er graag een hond bij. We hebben Sadie al, maar ze zou er nog wel een hond bij willen. We hebben afgesproken dat zolang ik hier ben, ik voor de hond mag zorgen, en hij/zij bij mij in mijn huisje zal slapen etc. We adopteren de hond dan natuurlijk wel van de LSPCA, dus het wordt geen puppy maar waarschijnlijk een volwassen hond. En ik moet natuurlijk een naam bedenken, dus als jullie leuke suggesties hebben, hoor ik het graag! :) Maar goed, dit in het vooruitzicht is het wel een beetje een opkikker.

Ik doe het de komende paar dagen nog rustig aan, ik kan nog niet veel eten dus ben nog wat slapjes. Na elke maaltijd (voor zover je een bakje cornflakes met melk of een appel een maaltijd kan noemen) voel ik me nog misselijk en heb ik heel veel bubbels in mn buik. Het voelt een beetje alsof ik constant honger heb, dat gevoel dat je maag zo leeg is dat het bubbelt. Alleen als ik eet, word ik misselijk dus 'to eat or not to eat', dat is een beetje de vraag!

Ik ga weer lekker tabletjes eten, tukjes doen, friends kijken (want dat download ik, dank aan broer Wesley voor de hulp daarbij!) en aansterken en dan hoop ik maandag weer aan het werk te kunnen. Het wordt nou toch wel eens tijd voor een reisverhaal met wat meer spanning en sensatie uit de dierenkliniek/werkervaring hoek dacht ik zo! Ik wens jullie veel schaatsplezier, want ik hoor van iedereen dat t daar goed koud is! Enjoy winter!

Dikke kus! Bianc

1. Hetty:
    Hoi Bianca,

Het zit je allemaal niet mee tot nog toe.
    Inderdaad er maar van uitgaan dat het nu echt beter gaat.
    Hou je taai en beterschap.
  2. Mam en Pap:
    18 januari 2013
    Super om te horen dat het eindelijk wat opknapt, je kunt je hond gewoon lex noemen lijkt het net of je eigen hontie bij je is.Zo moeilijk is dit toch niet voor de afrikaantjes om het uit te spreken.Doe voorzichtig aan en hou me op de hoogte zoals je altijd doet.Dikke kus Pap en Mam
  3. Arja en Bjorn:
    Hé Bianc,
    vervelend dat je tot nu toe nog niet zoveel hebt kunnen doen daar. Idd, als je dan alleen bent is dat lastig. Beterschap gewenst en hopelijk een goede tijd voor de boeg. Beetje positiviteit: het kan alleen maar beter worden ;-)
    Nee serieus, veel succes, liefs van mij en van Bjorn
  4. Marian van Gogh:
    18 januari 2013
    Hé kanjer, alles sal reg kom. Na regen komt zonneschijn.
    Voor de naam van de hond heb ik me door je mama laten inspireren. Gewoon HONTIE. Ligt lekker in de mond en klinkt erg leuk als je hem roept...hahaha. Zet èm op hè! Knufs van hier:-) xxx
  5. Ada:
    18 januari 2013
    beterschap hoor dikke kus xxx
  6. Ada:
    18 januari 2013
    Beterschap hoor dikke kus van ons xxx
  7. Henk:
    18 januari 2013
    Mooi verslag Bianca, maar wel gauw beter worden.
    Heb gehoord dat de Afrikanen de V en de A heel gemakkelijk uitspreken. Noem de hond gewoon V- VAK!! Tis inderdaad winters hiero. Vanmiddag geschaatst bij ijsvereniging De Rieg in Hollveld. In Hoogeveen was de ijsbaan nog niet open.
  8. Melanie:
    Love you!!
  9. Frans en Ria:
    19 januari 2013
    Hoi Bianca,

Zit je niet mee, maar blijf naar voren kijken. Wat achter je ligt is geschiedenis en "the best is yet to come" . Dat is de titel van een mooi liedje en Obama gebruikt deze on-liner ook. En het is vast waar. Je hebt vast nog een mooie tijd voor de boeg. Blijf daar op vertrouwen! The best is yet to come, zeker want dat heb je nu wel verdiend.
  10. Marijke:
    20 januari 2013
    Awi korte naam voor de hond...laatste stukje van malAWI.

hoop dat je je nu gauw echt stukken beter voelt!
  11. Frits:
    20 januari 2013
    Hoi Bianca, gatverderrie.... dat je je nog steeds zo ellendig moet voelen. Maar als scheten niet lukken, boeren mag ook hoor... (haha). Kop op. Je slaat je er wel door. En denk maar zo: na al deze ellende van de eerste weken kan het alleen maar beterderderder worden. Starkte met je lijf en alles om je heen.
    Naam voor de hond: Harm (van Harm Smeenge), denk je tenminste elke keer wanneer je het beestje roept ff aan ons.
    Frits
  12. Alberta:
    23 januari 2013
    Hallo Bianca .
    Ik hoop werkelijk dat jij jou beter gaat voelen ,maar een goed goedkope oplossing kan zijn ,Drink Cola zonder ijs blokjes ,en eet geen groente die gespoeld is met kraan water .Ik wens jou nog veel plezier en gezonde dagen in Malawi